Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

God økonomi​

Alternativ energi​

Betingelser

Abonnementsaftalen træder i kraft ved det første hovedeftersyn på betingelse af, at vores gasmontør har godkendt anlægget som er omfattet af abonnementsordningen.

Det betyder, at du har aftale med Energiservice + A/S, som er registreret i den af Energistyrelsens og Sikkerhedsstyrelsens godkendte registreringsordning, og udfører vedligeholdelses arbejde og evt. lovpligtig kedelrensning i henhold til gældende bekendtgørelser (læs evt. mere på http://www.energibranchen.dk/).

Du betaler for abonnementet efter udført eftersyn. Betalingen skal ske efter vores gældende betalingsbetingelser.

Eventuelle defekter, der konstateres ved første hovedeftersyn, udbedres efter aftale med dig, og faktureres i henhold til vores standardpriser.

Vi kan afvise at tegne abonnement på anlæg, som efter vores energiteknikers skøn ikke lever op til
Energiservice + A/S sikkerheds- og miljøpolitik.

Frie udkald dækker ikke alt
Serviceabonnementet og frie tilkald dækker ikke alt -
For eksempel dækkes skader forvoldt af nedenstående ikke:

  • Brand

  • Vand

  • Lynnedslag

  • Frost

  • Korrosion

  • Vold eller lign.


Fejl ved nedenstående er ikke dækket af frie udkald:

  • Trykekspansion, hvor kedel skal afmonteres eller ved montering af ekstern trykekspansion.

  • Udsyring af varmeveksler og udskiftning af kedelblok.

  • Reparation/rensning af skorsten eller aftræk, der ikke er en del af anlægget

  • Skader/driftstop opstået som følge af gasmangel, vandmangel eller strømafbrydelse

  • Skader opstået som følge af manglende vedligeholdelse eller fejlbetjening

  • Nedsat vandcirkulation som følge af stoppet snavssamler

  • Vandsiden, hvis der ikke er monteret reparationshaner med aftapningsmuligheder, vil forbrug af arbejdstid faktureres efter timeløn

  • Reparation af kedelanlæg, der ikke er frit tilgængelig.

Fejl som skyldes nedenstående er ikke dækket af frie udkald:

  • Manglende gas

  • Defekte sikringer og el-installation

  • Manglende vand på anlæg

  • Manglende udluftning af radiatorer

  • Manglende overholdelse af service iflg. fabrikantens anvisninger

Fornyelse af serviceabonnement sker automatisk

Aftalen løber for det interval du har valgt og fornyes automatisk efter udført hovedeftersyn. Inden udløbet af perioden vil vi kontakte dig for at aftale tid for et nyt hovedeftersyn af gasyret.
Kontakten sker enten pr. adviseringsbrev eller telefonisk.

Frie servicetilkald
Visse af vores abonnementer indeholder frie tilkald. Frie servicetilkald betyder, at der ikke betales for tilkald af gasmontøren, såfremt der er fejl som er dækket af abonnementet som er årsag til driftsstoppet (se nedenfor hvad der ikke er dækket af frie tilkald).


Frie servicetilkald ved driftsstop gælder i perioden den 1.10-30.4 fra kl. 8.00-20.00, også i weekender og på helligdage. Fra den 1.5-30.9 indenfor normal arbejdstid.

Reservedele

Eventuelt forbrug af reservedele faktureres altid til vores gældende listepriser. Ved større udskiftninger sker dette kun først mod forudgående aftale med dig.

Vi tager forbehold for udgåede reservedele.

Ejeren og brugeren har også et ansvar

Det er ejerens/brugerens ansvar:

  • At naturgasinstallationen betjenes efter forskrifterne og ikke udsættes for overlast.

  • At gasmåler og hovedhane til enhver tid er let tilgængelige.

  • At kun autoriserede VVS-installatører arbejder på naturgasinstallationen.
    At stikledningen ikke beskadiges.

  • At de naturgasforbrugende apparater og deres aftræk/skorstene vedligeholdes, så de er i forsvarlig stand.

  • At aftræksrør/skorsten, ventilationskanaler, friskluftåbninger o.l. ikke lukkes eller stoppes.

Lokal kendte energiteknikere

Vi opfylder vores forpligtelser iht. abonnementsaftalerne ved dels selvstændige og direkte ansatte energiteknikere i dit område, ligesom vi kan overdrage vores rettigheder og forpligtelser iht. abonnementsaftalerne til tredjemand

Opsigelse

Opsigelse af dit serviceabonnement kan ske med en måneds varsel til udløbet af en abonnementsperiode og skal ske til Energiservice + A/S enten pr.

 telefon 70 22 55 32, brev eller mail.

Reklamation skal ske inden for 8 dage

På udført arbejde skal evt. reklamation finde sted inden 8 dage.
Der ydes 2 års normal reklamationsret på alle produkter, dog ikke almindelige sliddele.Ved reklamationsret forstås fejl og mangler, som kan henføres til produktet. Reklamationsretten omfatter ikke kørsel og arbejde i forbindelse med ombytning eller udbedring, undtaget er et tegnet abonnement med frie tilkald.

Hvad indeholder en serviceaftale hos Energiservice + A/S?

En serviceaftale gælder for kedler op til 60 kW og omfatter følgende:

  • Kontrol af gasinstallation

  • Kontrol af friskluft tilførsel og aftræk

  • Kontrol af kedeltermostat

  • Kontrol af apparatets sikkerhedsfunktioner

  • Kontrol, rensning og justering af brænderen

  • Eventuelle reparationer

  • Afsluttes med energitest og helhedsvurdering af anlægget

Betingelserne er gældende op til 60 kW kedler.​

DONG Energys abonnementsbetingelser

Som DONG Servicepartner henviser vi i øvrigt til abonnementsbetingelserne hos DONG Energy, som ligeledes er gældende for ENERGISERVICE LYGAS abonnementsaftaler.

Du kan læse DONG's abonnementsbetingelser for gasservice her.

Energiservice A/S | Valhøjs Allé 160 - 2610 Rødovre | Telefon: 70 22 55 32 | E-mail: info@energi-service.dk